avatar blog

Wystawa zdjęć w Światowidzie! 29 maja godzina 18. Zapraszamy!

Oto co napisano o nas:
Ponad 70 wyjątkowych zdjęć oraz materiał filmowy będzie można zobaczyć podczas wernisażu wystawy „Od Kairu do Kapsztadu". To fotograficzny zapis podróży Piotra Marka i Adriana Krajewskiego wzdłuż wschod...

Napisał piotr dnia 2011-05-24 o 16:51:55

Travelery w naszych rękach!

Śpieszę donieść, iż zostaliśmy nagrodzeni nagrodą Traveler2010 w kategorii Blog Roku! Statuetka jest przyznawana przez magazyny National Geographic oraz National Geographic Traveler. Znaleźliśmy się w gronie takich osób jak Marek Kamińs...

Napisał piotr dnia 2011-04-08 o 17:32:44

Kolosy

Już jutro kolejna edycja Festiwalu Podróżnikow Kolosy. Zapraszam na prezentację moją i Adriana! Sobota 12 marca godzina 18.45 sala seminaryjna. Obecność obowiązkowa:)
Więcej informacji o imprezie na stronie http://kolosy.pl/index.php

Napisał piotr dnia 2011-03-11 o 21:43:17

Nominacja do nagrody blog roku 2010

Tak! to prawda - nasz prowadzony na tej stronie blog został nominowany do nagrody National Geographic Traveler. Teraz wygrana zależy tylko od Waszych głosów, o które bardzo prosimy. Szczegóły nominacji znajdziecie tu: http://www.travelery2010...

Napisał piotr dnia 2011-01-23 o 13:12:53

Co dalej?

Nie, niestety nie zamierzamy przynajmniej w najbliższej przyszłości przejechać od Kapsztadu do Kairu zachodnim wybrzeżem Afryki (ale później kto wie?). Najpierw dojdziemy do siebie po tym wyjeździe. Obecnie trwa segregacja materiału zdjęcio...

Napisał piotr dnia 2010-08-13 o 14:19:37

Kapsztad....Pawle, dotarlismy do celu.

140km od Johanseburga.... tam zakonczyl sie ostatni moj wpis. Kierowca pedzil jak szalony, wiec cel podrozy osiagnelismy w nieco ponad godzine pozniej. Sam kierowca byl nieco pokrecony. Wprowadzal w swoim minibusowym krolestwie nieco niezrozumiale za...

Napisał piotr dnia 2010-07-28 o 18:03:26

W drodze do Swazilandu

Tofo to jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc w Mozambiku. Przepiekne piaszczyste plaze, lasy palmowe, dobre i tanie jedzenie o ile ktos tak jak ja jest wielbicielem owocow morza. Jednoczesnie Tofo nas rozczarowalo bo poza tymi wymienionymi przeze...

Napisał piotr dnia 2010-07-27 o 18:56:43

Tak niewiele trzeba

Podczas naszej podrozy odwiedzilismy setki miejsc. W kilkudziesieciu spalismy, w wielu jedlismy i pilismy.
Naprawde niewiele trzeba, aby uczynic miejsce wyjatkowym i tchnac w niego ducha. Wystarczy Senegalczyk, ktory kupil nam kisc bananow...

Napisał piotr dnia 2010-07-24 o 18:57:29

List do Kowala

Mozambik, Tofo 21 lipca 2010

Hej Kowalu,
nareszcie dotarlem nad ocean indyjski. Pamietasz? Ogladalismy go razem spacerujac ulicami Bombaju 7 lat temu. Podobnie jak podczas naszej indyjskiej wyprawy tak i teraz pod koniec potrzebuje...

Napisał piotr dnia 2010-07-21 o 13:50:29

Malawi

Malawi

Witajcie w Malawi, kraju rzadzonym przez prezydenta Nowazi Dr Bigu wa Mutharika. Prezydent lubi spelniac swoje obietnice. Wlasnie otworzyl nowe silosy na zboze, tak aby sie nie marnowalo. O dokonaniach i spelnionych obietnicach pr...

Napisał piotr dnia 2010-07-16 o 12:57:32

Kilimandzaro - trasa CocaColi

Witam z Dodomy, politycznej stolicy Tanzanii, za nami pelna wysilku wyprawa na najwyzszy szczyt Afryki Kilimandzaro...

Trasa CocaColi

Kilimandzaro... Najwyzszy szczyt Afryki, najwyzsza samotnie stojaca gora na swiecie, jeden...

Napisał piotr dnia 2010-07-12 o 12:45:17

Wielka Piatka

Wielka Piatka

Nie mylic z Wielkim Piatkiem. Wielka Piatka (Big 5) to marzenie kazdego mysliwego. Naleza do niej: Bawol, Slon, Lew, Nosorozec oraz Gepard. Polowania ze sztucerem naleza juz jednak do rzadkosci, my zapolowalismy uzbrojeni w...

Napisał piotr dnia 2010-07-05 o 18:06:44

Addis Abeba- Nairobii - 2500km podrozy - 2. czesc

Nairobii
Nairobi jest najwiekszym miastem w Kenii, zamieszkalym przez okolo 2,5 miliona osob. Jest tez miejscem najbardziej niebezpiecznym - nie bez powodu zwanym Nairobbery. Postanowilismy nie oszczedzac i wynajelismy najdrozszy jak do tej por...

Napisał piotr dnia 2010-06-30 o 17:54:42

Addis Abeba- Nairobii - 2500km podrozy

Od ostatniego wpisu minal ponad tydzien i okolo 2500km. Naprawde sporo sie od tego czasu wydarzylo...

Addis Abeba - Jinka
Wyruszylismy w droge. Jak zwykle 5 rano stawilismy sie na dworcu autobusowym i tu... niespodzianka. Okazuje s...

Napisał piotr dnia 2010-06-30 o 12:44:50

Addis Abeba

Jestesmy juz w Addis Abebie (sama nazwa oznacza nowy kwiat)- czwartym co do wielkosci miescie Afryki, pelnym wloskich kafejek, restauracji ze spagetti, pizzeri, sladow po cesarzu Hajle Selasjim. Tej wielkosci jednak az tak nie widac, tak jak nie wida...

Napisał piotr dnia 2010-06-21 o 17:28:33

Lalibela/Sralibela

Lalibela
Ostatnia relacja urwala sie na naszej probie dostania sie do Lalibeli... Ruszylismy ostro w droge. Najpierw bus, ktory zawiozl nas do Mekele ok 180km od Aksum. W busie towarzystwo pijanego "biletera", ktory usilowal porozmawi...

Napisał piotr dnia 2010-06-19 o 19:09:00

Gonder c.d.

Gonder c.d.
Z gory przepraszam za wszelkie literowki. Klawiatura jest fatalna...Ostatnia relacja skonczyla sie na moich wieczornym zamiarze zobaczenia nocnego zycia Gonder. Adrian mnie opuscil wiec zostalem sam z 2 Etiopczykami. No i w tango...

Napisał piotr dnia 2010-06-15 o 21:42:20

Chartum - Gonder

Chartum c.d

Po napisaniu ostatniej relacji i ufni w dzialanie sprawcze Inszallach udalismy sie do ambasady Etiopii majac nadzieje, ze nie bedziemy musieli czekac do niedzieli, aby opuscic Sudan. Bylismy tam ok 14.30, a wizy mialy byc naj...

Napisał piotr dnia 2010-06-13 o 11:38:17

Tego newsa pisze juz z Chartumu, ale nie tak latwo bylo sie tu dostac. Moze po kolei...
Asuan - Wadi Haifa
W poniedzialek rano obudzilismy sie ze swiadomoscia, ze jesli nie uda nam sie dostac biletow na prom to spedzimy w Asuanie kolejny...

Napisał piotr dnia 2010-06-10 o 12:12:28

Dotarlismy dzis az do Asuanu. Lot do Kairu odbyl sie bez zadnych niespodzianek. Kupno wizy na lotnisku i juz siedzielismy w taksowce, ktora miala zawiezc nas pod piramidy. Jako mistrzowie targowania udalo nam sie zejsc do ok 10 dolarow - odleglosc o...

Napisał piotr dnia 2010-06-07 o 00:02:29

Wyruszamy. Dla sprawdzenia siebie, dla przygody, dla spotkania z nieznanym, z myślą o Tobie Kowalu. Śledź ten nasz podróżniczy blog gdzieś tam w niebie, pogadaj z kim tam trzeba bo protekcji nigdy za wiele. Prawie rok bez Ciebie, a brak odczuw...

Napisał piotr dnia 2010-06-05 o 00:44:28

No i zaczęły się schody. Ambasada Sudanu w Berlinie wymaga od nas zaproszenia i rezerwacji w hotelu - wcześniej nie wymagała tego od innych. Chyba to moja wina - a raczej wizy amerykańskiej w paszporcie... Uruchamiamy kontakty, firmy załatwiaj...

Napisał piotr dnia 2010-06-01 o 21:42:54

Przygotowania powoli nabierają tempa. Wylot 5 czerwca z Berlina, nasze paszporty już w drodze do ambasady Sudanu, która obiecała wydać wizy w trybie ekspresowym w 3 dni pod czujnym okiem Kati - znajomej tam mieszkającej, a poznanej w Indiach, M...

Napisał piotr dnia 2010-05-21 o 22:50:30

Wyprawa do Afryki to także cykl przygotowań medycznych. Szczepienia już za mną - polio, dur brzuszny oraz żółta febra. Mój organizm napełniony nową mocą, a portfel chudszy o 335zł. Do tego dojdzie jeszcze łykanie malaronu - najlepszy lek...

Napisał piotr dnia 2010-05-03 o 13:03:03

Kolosy przyznane http://www.kolosy.pl/ - my niestety musimy obejść się smakiem. Nagroda im. Andrzeja Zawady trafiła do kogoś innego. W przyszłym roku liczymy przynajmniej na wyróżnienie... Walczymy i przygotowujemy się dalej

Napisał piotr dnia 2010-03-14 o 22:28:20

Dziś Kolosy i prezentacja zdjęć z poprzedniej wyprawy. Po mocnym okrojeniu wyszło ok 70szt... Trudno było wybrać te z 3500...
Proszę trzymać kciuki!

Napisał piotr dnia 2010-03-12 o 16:03:48

Pomysł na naszą wyprawę został zakwalifikowany do finału nagrody im. Andrzeja Zawady przyznawanej w ramach festiwalu "Kolosy". 12 marca w Gdyni odbędzie się prezentacja zdjęć z poprzedniej mojej podróży pod nazwą Pociągiem (i n...

Napisał piotr dnia 2010-02-28 o 00:47:51

Sam nasz pomysł przeprawy przez całą Afrykę nie jest nowy.Wiele osób o tym marzy, ale zdecydowanie gorzej jest z wprowadzeniem marzenia w świat rzeczywisty. Ostatnio sporo czytam o Czarnym Lądzie i przez moje ręce przewinęło się kilka pozy...

Napisał piotr dnia 2009-11-03 o 21:44:39

Tak więc zaczęliśmy. Pierwsze kreski, pierwsze kropki, pierwsze litery tego bloga sprawiają, że nasza podróż zaczyna się przybliżać. Przecież to zobowiązuje - musi być jeszcze ciąg dalszy – wpis drugi, trzeci… Droga do upragnionej A...

Napisał piotr dnia 2009-10-07 o 23:11:19